dinsdag 8 september 2015

Geniet momentjes

Ken je dat? Van die momentjes dat je even enorm aan het genieten bent?

Ik merk dat ik vaak te veel wordt opgeslokt door de drukte van de dag en daardoor vergeet te genieten. 
Genieten van de kleine dingen in het leven. Vaak ben ik te gejaagd. Vreemd genoeg heb ik vaak het gevoel op te moeten schieten, terwijl ik bv de hele dag vrij ben. 

Maar dan zijn er gelukkig toch die momentjes...te weinig en te kort, dat je even stil staat in de tijd, alles even niet belangrijk is en je optimaal geniet. Dat je je heel even heel erg bewust bent van dat moment. 

Voorbeeld: ik heb 2 dochters. Die zijn zo'n beetje dag en nacht bij me en dan neem je voor lief dat ze er zijn met alle (meestal, want dat is vreemd genoeg mens-eigen) ergenissen van die dag. Maar te weinig sta ik stil bij het feit dat die 2 mooie meiden MIJN kinderen zijn! Hoe lief ze spelen en hoe knap ze praten, hun geweldige fantasie etc. 

Snap je wat ik bedoel? 

Mijn geniet momentjes van de afgelopen weken waren onder andere deze: 


Een heerlijke kop verse muntthee met honing van de plaatselijke imker in m'n favoriete beker van dit moment, echte boeren vanille-vla, een mooie vondst: schattig roze krukje voor op m'n dochter haar kamer als nachtkastje, en met het gezin naar dierenpark Emmen. Genieten van de dieren, de mooie natuur en elkaar.

Ik probeer elke dag zoveel mogelijk te genieten en minder te stressen. Binnenkort misschien beginnen met yoga oefeningen om wat beter te kunnen relaxen. Daarover dan zeker meer! 

Waarvan kunnen jullie ontzettend genieten? 

Liefs, Suzanne 



4 opmerkingen:

  1. Heerlijk he die momenten! Ik kan enorm genieten van lieve mensen om me heen en lekker chillen thuis. Beetje omrommelen, lunchen in het centrum en 's avonds uitgebreid koken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, zo heerlijk Dita! En inderdaad, lieve mensen en thuis zijn voor mij ook erg belangrijk! Groetjes, Suzanne

      Verwijderen
  2. Wat goed van je! Het begint allemaal met bewustwording dát je het rustiger aan wilt doen. Ik kan enorm genieten van een kopje koffie in mijn eentje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole! Bedankt voor je reactie! Wat je zegt klopt inderdaad, bewustwording...en dat is een proces. Met soms een terugval helaas haha! Maar ik ben goed op weg, de juiste kant op! Groetjes, Suzanne.

      Verwijderen