dinsdag 22 september 2015

Eten uit de streek

De laatste weken is het hier op zaterdag na zwemles traditie om in een dorpje verderop bij de kaasboerderij kaas en andere producten te halen. Heerlijk is dat! Voordeel: het is vers en dus veel lekkerder en zonder toegevoegde middelen. Daarnaast help je de locale voedselproducenten.

Meestal halen we in ieder geval ripe krite kaas, en daarnaast nog een andere (een tijdje italiano-kaas genomen, laatst boerentrotskaas). Ook nemen we bijna altijd verse roomkaas mee. Die is zo ongelooflijk lekker! En boeren aardbeien-yoghurt. Oh en ze verkopen daar (kaasboerderij de Gelder) ook honing van de locale imker. Toevallig onze vroegere buurman! Heerlijke honing heeft hij! 


Het was even wennen, want de prijs is er wel naar, maar Oh wat is het genieten! En de hele beleving van de boerderij maakt het al een feestje en doet de producten daardoor nog lekkerder smaken. Proeven met beleving. Heerlijk! 

Zo zouden we bv ook nog lang een aardappelboer etc. kunnen gaan, maar wij houden het hier eerst bij. Wel kwam ik er achter dat er verzamelpunten zijn waar je online bestellingen van streekproducten in 1 keer op kunt halen. Daar is hier een speciale website voor (volgens mij alleen maar in Friesland, maar ik weet het niet zeker) genaamd 'de streekboer' (klik om naar de website te gaan) daar kun je de producenten dan ook ontmoeten. Erg leuk en gezond! 

Zou het jou wat lijken, en koop jij ook wel eens streekproducten? 

Liefs, Suzanne 

1 opmerking:

  1. Mmhh lekker! Mijn vader en Elske kopen hier ook wel eens wat geloof ik. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen