woensdag 2 september 2015

DIY: subtiele kleuraccenten

Vandaag weer een leuke, snelle en simpele DIY, om je interieur mee op te vrolijken!

Wat hou ik toch van simpele doe-het-zelf knutsels! Haha! Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik eerst wel wat moeite had om het voor elkaar te krijgen en daardoor tot enkele conclusies ben gekomen. 

Maar wat is de DIY zullen jullie nu denken! Ik heb er niet echt een naam voor, maar je gebruikt in ieder geval ballonnen! Ik laat meteen de foto zien, want die spreekt al voor zich. 


Tadaa! Een schattig bloemenvaasje van bv een klein parfumflesje, met daarin een ballon in jou favoriete kleur of kleur die bij je interieur past! In de ballon gaat dan wat water, daarin plaats je het bloempje. Zo blijft je glas helder, zakt je bloem niet in het vaasje en heb je een leuk kleuraccenten in je kamer! 

Mijn dochters plukken graag bloempjes als we bv wandelen, meestal staan ze even op een te groot vaasje waar ze dan half in weg zakken, maar dat is hiermee kleurrijk opgelost! 

Moeilijkheidsgraad ligt in principe erg laag, maar het ballonnetje om de opening krijgen koste me toch best wat oefening en concentratie, haha! En daarna met te veel bravoure er water in laten stromen zorgde voor een nat pak. Er past dus niet veel water in, was mijn conclusie. Misschien is dit met grotere ballonnen ( ik had de standaard maat, denk ik) en dus ook grotere vaasjes ook te doen. Daar zou dan ook meer water in gaan. 

Toen ik zo bezig was dacht ik, dit kan ook andersom! En na wat onderzoek en met behulp van de schaar het tuitje er af te hebben geknipt, was dit het resultaat:


Een (in dit geval wit) kleur-accent op een glazen vaasje in no-time! Ook hiervoor zal gelden; met een grotere ballon op een grotere vaas zou mogelijk moeten zijn (nog niet geprobeerd), of een grotere ballon om een klein vaasje en dan past het hele vaasje er in! Ik ga dit nog uitproberen en zal jullie de resultaten uiteraard later eens laten zien! 

Voor nu een fijne dag!

Liefs, Suzanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten