dinsdag 1 september 2015

Een ongeluk zit in een klein hoekje

De bedoeling van mijn blog was ook om over mij als moeder en opvoeden te schrijven. Hierbij dus mijn eerste verhaal.

Een tijdje geleden viel mijn jongste dochter van 3 helaas erg vervelend bij m'n schoonouders thuis, die elke donderdag oppassen. En dat natuurlijk net voordat ik écht weg moest naar mijn werk. Ze viel lelijk tegen een scherpe punt van een plankje. Dit was het resultaat:


Wat een schrik voor haar, maar ook voor mij! Eerst zag ik niets dus ik dacht, dat valt mee maar toen haalde ze haar hand bij haar oog weg en wow! Ik vroeg haar direct met één hand op haar andere oog of ze alles nog goed zag en dat was gelukkig zo. 

Haar oog had nog veel dikker kunnen zijn 
maar wat ik heb gedaan is dan ook meteen mijn TIP: 

-koel echt zo snel mogelijk met een koude doek voor ong 5 minuten (ik zag t blauw worden voor het koelen en direct na het koelen was dat verdwenen en minder dik)
-smeer er na het koelen boter op tegen het zwellen! 

Echt waar: boter! Gewoon die je op je brood smeert! Niks dure crème van bekende merken met 'toegevoegde onuitspreekbare woorden'...gewoon boter! En dat hielp echt supergoed! Een natuurlijk wondermiddeltje uit grootmoeders tijd! En hoewel ik er nog niet heel veel mee doe, hou ik daar stiekum erg van, natuurlijke producten, biologisch of uit eigen tuin, milieu bewust etc. Maar daarover binnenkort (waarschijnlijk) meer. 

M'n dochter was snel getroost bij mij op schoot en werd daarna voorgelezen door oma en het verdriet was snel over. De stoere bikkel! Zo kon ik nog net op tijd op m'n werk komen! 

Binnenkort meer tips voor ouders! 

Liefs, Suzanne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten