vrijdag 9 oktober 2015

Taartjes in potjes


Sinds een paar jaar horen deze 


gewone glazen potjes bij mijn standaard bakgerei.

Hoe dat zo gekomen is? Nou, ik zag eens een website waar dit alles op stond, ik denk al 3, bijna 4 jaar geleden. En daar las ik een makkelijk en lekker idee voor taartjes in glazen potjes! 

Waarom ik zo enthousiast was? Omdat het me heerlijk leek en ik een goede bestemming had voor de appeltjes en peren uit onze eigen boom! 


Eigenlijk kan het met alle soorten fruit, zelfs met diepvriesfruit, alhoewel die taartjes wel wat meer inzakken. 

Zo ga je te werk: 

Vul het potje (of de potjes, je kunt er natuurlijk meerdere tegelijk maken) voor de helft tot driekwart met fruit.



Dan maak je een mengsel van gelijke delen bloem en suiker (of minder) met een klein beetje zout.



Per glas doe je 3 flinke eetlepels hiervan gewoon bovenop het fruit. Schudden hoeft ook niet.

Bovenop leg je een dikke eetlepel boter........



...........en dan gaat het zo de oven in, 1 uur op 175-180 graden.

Heb ze toch maar even op een schaal gezet zodat ik bij eventuele breuk geen vervelende schoonmaakklus zou hebben.



Het is echt heerlijk! Er kan nog een dot slagroom op en met de deksel erop kun je het ook heel prima meenemen en zo uit het glad eten.  Ik eet ze het liefst warm maar je kunt hem ook koud eten of even voor consumptie kort in de magnetron zetten.  

Mijn favoriet is met appel en rozijntjes, een soort mini appeltaart. Heerlijk! 

Wat zou jou lekker lijken?

Liefs, Suzanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten