maandag 5 oktober 2015

Halloween / herfst freubelen

Goeiemorgen!

Ik zat onder het genot van een kop koffie eens te kijken hoe ik, ondanks dat we hier in Nederland niet veel met Halloween doen (wij niet in ieder geval), toch wat leuke versiering zou kunnen maken die gewoon clean en netjes is maar waar ik evt met de kinderen iets mee kan doen. 

Ik vind tegenwoordig een pompoen in de herfst sowieso wel erg leuk voor bij de voordeur. Dit kwam ik tegen op een Franse site: 

                                               

Ik vond ze allemaal even schattig en leuk! 

Op de eerste foto zijn lichtzakjes te zien, zelf laten kleuren door de kinderen (als je van meer kleur houd, leg je ook wat gekleurde stiften neer). En dan een glaasje met waxinelichtje er in...klaar! 

Bij foto's 2, 4 & 5 zijn de pompoenen bewerkt met verf. Ik vind ze prachtig in die kleuren. Maar ook hier geldt weer, wil je meer kleur, dat kan prima! Je kunt ook matte met glanzende verf combineren. Bv mat witte verf op de pompoen en glanzend zwarte stippen of strepen. Heel
chique! 

Op foto 3 ben ik verliefd! Die schattige kleine pompoentjes (misschien wel van aardewerk?) en helemaal op de prachtige slinger van veren! Upcyclen! Ik hou er van! 

Je hebt dus al vrij snel en met simpele middelen een prachtige Halloween / herfst versiering in huis! 

Als laatste deze foto van een jute pompoen die ik vorig jaar zelf maakte: 


Hij is inmiddels gesneuveld maar met een lap jute, een stok en een papieren sliert, een paar stukjes ijzerdraad opgekruld en vulling (en destijds roosjes, maar daar zou ik nu niet meer voor kiezen) heb je zo een leuke DIY pompoen! Mocht je vragen hebben, stel ze hieronder gerust! 

Ik ga m'n koffie opdrinken en nog even verder freubelen! Fijne maandag! 

Liefs, Suzanne 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten