donderdag 24 maart 2016

Mama Blog: Mijlpaal

Ok...wat ik nu ga zeggen is echt zó cliché: "Wat gaat de tijd snel!" Maar het is écht zo! Mijn kleine meisje wordt komende dinsdag al weer 4 jaar.

Eergister vierden we dit al bij het kinderdagverblijf waar ze bijna 4 jaar heeft gespeeld. Volgende week is het o.a. Pasen en haar verjaardag op de opvangdagen. Vandaar een week eerder. 

En dus voor mama (die graag creatief is en een perfectionist) de taak om afscheid-traktaties en kado's te maken. Voor de kinderen en de vaste leidsters.

Dit heb ik er van gemaakt: 


Je ziet linksboven het afscheidsboek waar ik een leuke herinnering in heb gemaakt, daarnaast de meeneem traktatie voor thuis, dat leek mij wel handig dat de kinderen dit thuis uit zouden pakken en op eten. Even en duidelijke foto: 


Een foto van m'n dochter met een snoepketting om haar hals. Achterin het zakje waar de foto in zit, heb ik een krijtje en gum gedaan, apart ingepakt: 


Voor de leidsters een vogelhuisje met voersilo en vogelboekje. Ik hou van iets nuttigs. En natuurlijk chocola. ;)


En uiteraard nog een traktatie om direct op de opvang samen op te eten. Ik probeer meestal wel iets gezonds te doen. Bijna gelukt, haha! De cupcakes zijn in ieder geval mini, dus het viel mee. 



En dan gaat het boek KDV dicht. En begint ze aan een nieuw avontuur. Wat heeft ze er zin in! Vanavond vroeg ze nog of ze morgen ook naar school ging. Nee, deze week was alleen de woensdag-ochtend oefenen. Best een teleurstelling vond ze. :)

Ik ben blij dat ze het zo fijn vind na nog maar 3x oefenen. Dit gaat helemaal goed komen. En stiekum vind ik het toch best een beetje verdrietig. Weer een hoofdstuk af. Het was ook zo'n fijne opvang. Maar ik ben ook superblij met onze school. En daar gaat ze ook een top tijd hebben. Dat weet ik zeker. Wat een rijkdom!

Liefs, Suzanne 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten